Deģeneratīvā distopija. Dambrieža cilts
-
Foto: Rūdolfs Zarāns
Deģenaratīvā distopija.
Dambrieža cilts.
27.07.23 - 19.08.23 @ galerija LOOK, Rīga.
Vēstures lappusēs rodami stāsti par primitīvām mednieku-vācēju ciltīm, kas veidojušas kargo kultus*. Balstoties senos informācijas fragmentos par Zemes floru un faunu, kā arī Vecajo leģendās, kas nodotas no paaudzes uz paaudzi mutvārdos, iespējams izzīmēt šo distopisko ainavu. Tā laika gaitā tranformējusies, tomēr arvien vēstī par mistisku un varenu dzīvnieku – Dambriedi, kuru vietējās ciltis pielūdz un uzskata par savu aizstāvi pret milzu insektiem-mutantiem. Saglabājušies artefakti – attēlu un skulptūru fragmenti, veido mākslinieka Miķeļa Fišera izstādi un atdzīvina Vecajo teiksmas. Reiz Dambrieža cilts apmetņu tuvumā izstādītie totēmi, kas cildina šo mītisko dzīvnieku, iemiesojas mākslas darbos, kuriem ir arī pavisam praktiska nozīme. Tie simbolizē auglību, dzīvības spēku un labticību.
Būtiski elementi kulta ietvarā ir dzīvnieka dzimumlocekļa tēlam, kā arī tā dabiskajiem izdalījumiem, tostarp ausu vaskam, kam piedēvētas maģiskas īpašības. Dambrieža mēroga modeļi un to pamatā esošie rasējumi, kas radušies cilšu kargo kulta rezultātā, līdzās kokgriezumiem un eļļas gleznām izstādes ietvarā veido teju muzejisku ekspozīciju. Tajā iespējams izsekot mītiskā cilšu aizstāvja pielūgsmes stāstam un saskatīt paralēles ar mūsdienām.
*Kargo kults ir reliģiskā kustība, kas radās dažās Melanezijas salās, piemēram, Papua Jaungvinejā un Salamā, un attīstījās pēc Otrā pasaules kara, kad Amerikas Savienoto Valstu armija pameta dažas no šīm salām. Kargo kulta sekotāji tic, ka, ja tie veidos rituālus un vēlēsies ar pilnu pārliecību, amerikāņu karavīri atgriezīsies uz salas un piegādās bagātības un citus resursus.
-
Foto: Rūdolfs Zarāns
Deģenaratīvā distopija.
Dambrieža cilts.
27.07.23 - 19.08.23 @ galerija LOOK, Rīga.
Vēstures lappusēs rodami stāsti par primitīvām mednieku-vācēju ciltīm, kas veidojušas kargo kultus*. Balstoties senos informācijas fragmentos par Zemes floru un faunu, kā arī Vecajo leģendās, kas nodotas no paaudzes uz paaudzi mutvārdos, iespējams izzīmēt šo distopisko ainavu. Tā laika gaitā tranformējusies, tomēr arvien vēstī par mistisku un varenu dzīvnieku – Dambriedi, kuru vietējās ciltis pielūdz un uzskata par savu aizstāvi pret milzu insektiem-mutantiem. Saglabājušies artefakti – attēlu un skulptūru fragmenti, veido mākslinieka Miķeļa Fišera izstādi un atdzīvina Vecajo teiksmas. Reiz Dambrieža cilts apmetņu tuvumā izstādītie totēmi, kas cildina šo mītisko dzīvnieku, iemiesojas mākslas darbos, kuriem ir arī pavisam praktiska nozīme. Tie simbolizē auglību, dzīvības spēku un labticību.
Būtiski elementi kulta ietvarā ir dzīvnieka dzimumlocekļa tēlam, kā arī tā dabiskajiem izdalījumiem, tostarp ausu vaskam, kam piedēvētas maģiskas īpašības. Dambrieža mēroga modeļi un to pamatā esošie rasējumi, kas radušies cilšu kargo kulta rezultātā, līdzās kokgriezumiem un eļļas gleznām izstādes ietvarā veido teju muzejisku ekspozīciju. Tajā iespējams izsekot mītiskā cilšu aizstāvja pielūgsmes stāstam un saskatīt paralēles ar mūsdienām.
*Kargo kults ir reliģiskā kustība, kas radās dažās Melanezijas salās, piemēram, Papua Jaungvinejā un Salamā, un attīstījās pēc Otrā pasaules kara, kad Amerikas Savienoto Valstu armija pameta dažas no šīm salām. Kargo kulta sekotāji tic, ka, ja tie veidos rituālus un vēlēsies ar pilnu pārliecību, amerikāņu karavīri atgriezīsies uz salas un piegādās bagātības un citus resursus.
-
Foto: Rūdolfs Zarāns
Deģenaratīvā distopija.
Dambrieža cilts.
27.07.23 - 19.08.23 @ galerija LOOK, Rīga.
Vēstures lappusēs rodami stāsti par primitīvām mednieku-vācēju ciltīm, kas veidojušas kargo kultus*. Balstoties senos informācijas fragmentos par Zemes floru un faunu, kā arī Vecajo leģendās, kas nodotas no paaudzes uz paaudzi mutvārdos, iespējams izzīmēt šo distopisko ainavu. Tā laika gaitā tranformējusies, tomēr arvien vēstī par mistisku un varenu dzīvnieku – Dambriedi, kuru vietējās ciltis pielūdz un uzskata par savu aizstāvi pret milzu insektiem-mutantiem. Saglabājušies artefakti – attēlu un skulptūru fragmenti, veido mākslinieka Miķeļa Fišera izstādi un atdzīvina Vecajo teiksmas. Reiz Dambrieža cilts apmetņu tuvumā izstādītie totēmi, kas cildina šo mītisko dzīvnieku, iemiesojas mākslas darbos, kuriem ir arī pavisam praktiska nozīme. Tie simbolizē auglību, dzīvības spēku un labticību.
Būtiski elementi kulta ietvarā ir dzīvnieka dzimumlocekļa tēlam, kā arī tā dabiskajiem izdalījumiem, tostarp ausu vaskam, kam piedēvētas maģiskas īpašības. Dambrieža mēroga modeļi un to pamatā esošie rasējumi, kas radušies cilšu kargo kulta rezultātā, līdzās kokgriezumiem un eļļas gleznām izstādes ietvarā veido teju muzejisku ekspozīciju. Tajā iespējams izsekot mītiskā cilšu aizstāvja pielūgsmes stāstam un saskatīt paralēles ar mūsdienām.
*Kargo kults ir reliģiskā kustība, kas radās dažās Melanezijas salās, piemēram, Papua Jaungvinejā un Salamā, un attīstījās pēc Otrā pasaules kara, kad Amerikas Savienoto Valstu armija pameta dažas no šīm salām. Kargo kulta sekotāji tic, ka, ja tie veidos rituālus un vēlēsies ar pilnu pārliecību, amerikāņu karavīri atgriezīsies uz salas un piegādās bagātības un citus resursus.
-
Foto: Rūdolfs Zarāns
Deģenaratīvā distopija.
Dambrieža cilts.
27.07.23 - 19.08.23 @ galerija LOOK, Rīga.
Vēstures lappusēs rodami stāsti par primitīvām mednieku-vācēju ciltīm, kas veidojušas kargo kultus*. Balstoties senos informācijas fragmentos par Zemes floru un faunu, kā arī Vecajo leģendās, kas nodotas no paaudzes uz paaudzi mutvārdos, iespējams izzīmēt šo distopisko ainavu. Tā laika gaitā tranformējusies, tomēr arvien vēstī par mistisku un varenu dzīvnieku – Dambriedi, kuru vietējās ciltis pielūdz un uzskata par savu aizstāvi pret milzu insektiem-mutantiem. Saglabājušies artefakti – attēlu un skulptūru fragmenti, veido mākslinieka Miķeļa Fišera izstādi un atdzīvina Vecajo teiksmas. Reiz Dambrieža cilts apmetņu tuvumā izstādītie totēmi, kas cildina šo mītisko dzīvnieku, iemiesojas mākslas darbos, kuriem ir arī pavisam praktiska nozīme. Tie simbolizē auglību, dzīvības spēku un labticību.
Būtiski elementi kulta ietvarā ir dzīvnieka dzimumlocekļa tēlam, kā arī tā dabiskajiem izdalījumiem, tostarp ausu vaskam, kam piedēvētas maģiskas īpašības. Dambrieža mēroga modeļi un to pamatā esošie rasējumi, kas radušies cilšu kargo kulta rezultātā, līdzās kokgriezumiem un eļļas gleznām izstādes ietvarā veido teju muzejisku ekspozīciju. Tajā iespējams izsekot mītiskā cilšu aizstāvja pielūgsmes stāstam un saskatīt paralēles ar mūsdienām.
*Kargo kults ir reliģiskā kustība, kas radās dažās Melanezijas salās, piemēram, Papua Jaungvinejā un Salamā, un attīstījās pēc Otrā pasaules kara, kad Amerikas Savienoto Valstu armija pameta dažas no šīm salām. Kargo kulta sekotāji tic, ka, ja tie veidos rituālus un vēlēsies ar pilnu pārliecību, amerikāņu karavīri atgriezīsies uz salas un piegādās bagātības un citus resursus.
-
Foto: Rūdolfs Zarāns
Deģenaratīvā distopija.
Dambrieža cilts.
27.07.23 - 19.08.23 @ galerija LOOK, Rīga.
Vēstures lappusēs rodami stāsti par primitīvām mednieku-vācēju ciltīm, kas veidojušas kargo kultus*. Balstoties senos informācijas fragmentos par Zemes floru un faunu, kā arī Vecajo leģendās, kas nodotas no paaudzes uz paaudzi mutvārdos, iespējams izzīmēt šo distopisko ainavu. Tā laika gaitā tranformējusies, tomēr arvien vēstī par mistisku un varenu dzīvnieku – Dambriedi, kuru vietējās ciltis pielūdz un uzskata par savu aizstāvi pret milzu insektiem-mutantiem. Saglabājušies artefakti – attēlu un skulptūru fragmenti, veido mākslinieka Miķeļa Fišera izstādi un atdzīvina Vecajo teiksmas. Reiz Dambrieža cilts apmetņu tuvumā izstādītie totēmi, kas cildina šo mītisko dzīvnieku, iemiesojas mākslas darbos, kuriem ir arī pavisam praktiska nozīme. Tie simbolizē auglību, dzīvības spēku un labticību.
Būtiski elementi kulta ietvarā ir dzīvnieka dzimumlocekļa tēlam, kā arī tā dabiskajiem izdalījumiem, tostarp ausu vaskam, kam piedēvētas maģiskas īpašības. Dambrieža mēroga modeļi un to pamatā esošie rasējumi, kas radušies cilšu kargo kulta rezultātā, līdzās kokgriezumiem un eļļas gleznām izstādes ietvarā veido teju muzejisku ekspozīciju. Tajā iespējams izsekot mītiskā cilšu aizstāvja pielūgsmes stāstam un saskatīt paralēles ar mūsdienām.
*Kargo kults ir reliģiskā kustība, kas radās dažās Melanezijas salās, piemēram, Papua Jaungvinejā un Salamā, un attīstījās pēc Otrā pasaules kara, kad Amerikas Savienoto Valstu armija pameta dažas no šīm salām. Kargo kulta sekotāji tic, ka, ja tie veidos rituālus un vēlēsies ar pilnu pārliecību, amerikāņu karavīri atgriezīsies uz salas un piegādās bagātības un citus resursus.
-
Deģenaratīvā distopija.
Dambrieža cilts.
27.07.23 - 19.08.23 @ galerija LOOK, Rīga.
Vēstures lappusēs rodami stāsti par primitīvām mednieku-vācēju ciltīm, kas veidojušas kargo kultus*. Balstoties senos informācijas fragmentos par Zemes floru un faunu, kā arī Vecajo leģendās, kas nodotas no paaudzes uz paaudzi mutvārdos, iespējams izzīmēt šo distopisko ainavu. Tā laika gaitā tranformējusies, tomēr arvien vēstī par mistisku un varenu dzīvnieku – Dambriedi, kuru vietējās ciltis pielūdz un uzskata par savu aizstāvi pret milzu insektiem-mutantiem. Saglabājušies artefakti – attēlu un skulptūru fragmenti, veido mākslinieka Miķeļa Fišera izstādi un atdzīvina Vecajo teiksmas. Reiz Dambrieža cilts apmetņu tuvumā izstādītie totēmi, kas cildina šo mītisko dzīvnieku, iemiesojas mākslas darbos, kuriem ir arī pavisam praktiska nozīme. Tie simbolizē auglību, dzīvības spēku un labticību.
Būtiski elementi kulta ietvarā ir dzīvnieka dzimumlocekļa tēlam, kā arī tā dabiskajiem izdalījumiem, tostarp ausu vaskam, kam piedēvētas maģiskas īpašības. Dambrieža mēroga modeļi un to pamatā esošie rasējumi, kas radušies cilšu kargo kulta rezultātā, līdzās kokgriezumiem un eļļas gleznām izstādes ietvarā veido teju muzejisku ekspozīciju. Tajā iespējams izsekot mītiskā cilšu aizstāvja pielūgsmes stāstam un saskatīt paralēles ar mūsdienām.
*Kargo kults ir reliģiskā kustība, kas radās dažās Melanezijas salās, piemēram, Papua Jaungvinejā un Salamā, un attīstījās pēc Otrā pasaules kara, kad Amerikas Savienoto Valstu armija pameta dažas no šīm salām. Kargo kulta sekotāji tic, ka, ja tie veidos rituālus un vēlēsies ar pilnu pārliecību, amerikāņu karavīri atgriezīsies uz salas un piegādās bagātības un citus resursus.
-
Deģenaratīvā distopija.
Dambrieža cilts.
27.07.23 - 19.08.23 @ galerija LOOK, Rīga.
Vēstures lappusēs rodami stāsti par primitīvām mednieku-vācēju ciltīm, kas veidojušas kargo kultus*. Balstoties senos informācijas fragmentos par Zemes floru un faunu, kā arī Vecajo leģendās, kas nodotas no paaudzes uz paaudzi mutvārdos, iespējams izzīmēt šo distopisko ainavu. Tā laika gaitā tranformējusies, tomēr arvien vēstī par mistisku un varenu dzīvnieku – Dambriedi, kuru vietējās ciltis pielūdz un uzskata par savu aizstāvi pret milzu insektiem-mutantiem. Saglabājušies artefakti – attēlu un skulptūru fragmenti, veido mākslinieka Miķeļa Fišera izstādi un atdzīvina Vecajo teiksmas. Reiz Dambrieža cilts apmetņu tuvumā izstādītie totēmi, kas cildina šo mītisko dzīvnieku, iemiesojas mākslas darbos, kuriem ir arī pavisam praktiska nozīme. Tie simbolizē auglību, dzīvības spēku un labticību.
Būtiski elementi kulta ietvarā ir dzīvnieka dzimumlocekļa tēlam, kā arī tā dabiskajiem izdalījumiem, tostarp ausu vaskam, kam piedēvētas maģiskas īpašības. Dambrieža mēroga modeļi un to pamatā esošie rasējumi, kas radušies cilšu kargo kulta rezultātā, līdzās kokgriezumiem un eļļas gleznām izstādes ietvarā veido teju muzejisku ekspozīciju. Tajā iespējams izsekot mītiskā cilšu aizstāvja pielūgsmes stāstam un saskatīt paralēles ar mūsdienām.
*Kargo kults ir reliģiskā kustība, kas radās dažās Melanezijas salās, piemēram, Papua Jaungvinejā un Salamā, un attīstījās pēc Otrā pasaules kara, kad Amerikas Savienoto Valstu armija pameta dažas no šīm salām. Kargo kulta sekotāji tic, ka, ja tie veidos rituālus un vēlēsies ar pilnu pārliecību, amerikāņu karavīri atgriezīsies uz salas un piegādās bagātības un citus resursus.
-
Deģenaratīvā distopija.
Dambrieža cilts.
27.07.23 - 19.08.23 @ galerija LOOK, Rīga.
Vēstures lappusēs rodami stāsti par primitīvām mednieku-vācēju ciltīm, kas veidojušas kargo kultus*. Balstoties senos informācijas fragmentos par Zemes floru un faunu, kā arī Vecajo leģendās, kas nodotas no paaudzes uz paaudzi mutvārdos, iespējams izzīmēt šo distopisko ainavu. Tā laika gaitā tranformējusies, tomēr arvien vēstī par mistisku un varenu dzīvnieku – Dambriedi, kuru vietējās ciltis pielūdz un uzskata par savu aizstāvi pret milzu insektiem-mutantiem. Saglabājušies artefakti – attēlu un skulptūru fragmenti, veido mākslinieka Miķeļa Fišera izstādi un atdzīvina Vecajo teiksmas. Reiz Dambrieža cilts apmetņu tuvumā izstādītie totēmi, kas cildina šo mītisko dzīvnieku, iemiesojas mākslas darbos, kuriem ir arī pavisam praktiska nozīme. Tie simbolizē auglību, dzīvības spēku un labticību.
Būtiski elementi kulta ietvarā ir dzīvnieka dzimumlocekļa tēlam, kā arī tā dabiskajiem izdalījumiem, tostarp ausu vaskam, kam piedēvētas maģiskas īpašības. Dambrieža mēroga modeļi un to pamatā esošie rasējumi, kas radušies cilšu kargo kulta rezultātā, līdzās kokgriezumiem un eļļas gleznām izstādes ietvarā veido teju muzejisku ekspozīciju. Tajā iespējams izsekot mītiskā cilšu aizstāvja pielūgsmes stāstam un saskatīt paralēles ar mūsdienām.
*Kargo kults ir reliģiskā kustība, kas radās dažās Melanezijas salās, piemēram, Papua Jaungvinejā un Salamā, un attīstījās pēc Otrā pasaules kara, kad Amerikas Savienoto Valstu armija pameta dažas no šīm salām. Kargo kulta sekotāji tic, ka, ja tie veidos rituālus un vēlēsies ar pilnu pārliecību, amerikāņu karavīri atgriezīsies uz salas un piegādās bagātības un citus resursus.